16 maig, 2013
Agraïments per part dels Geganters de Sant Cugat

4a Cercavila d’Escoles, tradició i futur

Per fi va arribar el dia. Dissabte 11 de maig. A les 4 de la tarda, la plaça de la Vila anava omplint-se a poc a poc de canalla amb figures plenes de color. Cuques, llapis gegants, titelles bojos, capgrosos de colors amb forma de sol, de nens i nenes d’escola…. I un drac i una àliga….

Amb la Batuescola preparada i totes les escoles a punt va començar la festa. La cercavila avançava encapçalada pels alumnes de percussió de l’escola Ciutat d’Alba i Joan Maragall. Tot seguit anava la resta de centres. Tots els centres públics de primària estaven allà.

Hi havia darrera molta feina. Feina que han fet els mestres i les mestres de les escoles que han preparat les figures que ja tenien i fet de noves. Amb il·lusió i molta dedicació. Programar la construcció de figures de manera que tots els alumnes des de P-3 a 6è hi participin no és tasca gens fàcil. Però a més hi ha tota la preparació prèvia, emmarcar com cal aquestes figures dintre de la tradició de la imatgeria festiva.

I allà hi eren. Però no estaven sols, els acompanyaven les famílies de les escoles i els i les mestres. Molts professionals que un dissabte a la tarda feien escola. Perquè feien escola. No només eduquem a l’escola, la tarda del dia 11 de maig ensenyàvem a aquells nens i nenes que l’escola és més que el centre, és treballar en equip, és compartir, és estimar-se la tradició i la ciutat.

La colla ha treballat molt per poder tirar endavant aquesta cercavila que en temps de crisi ja sabem que tot genera molts més esforços. Trobar patrocinadors per al berenar de 400 nens i nenes, per imprimir els cartells… permisos, reunions, negociacions amb la Batuescola per coordinar-nos a darrera hora. Bé, s’ha de dir que treballar amb l’Albert i el Xavi ha estat sense cap dubte un veritable plaer i la seva col·laboració ha estat molt enriquidora per a la festa. I el ball de l’Esbart i la música de l’Escola de Música Tradicional… Sensacional!!

Hem tingut una festa molt bonica i us he de dir que viure-la des de dalt de l’escenari va ser un veritable regal. Tants i tants somriures, cares de complicitat tant dels nens i nenes com dels i de les mestres amb les quals havíem parlat moltes vegades. Un regal que supera en molt l’esforç que va suposar.

Ara a pair-ho tot. I a preparar el proper curs, curs entre la cercavila d’ara i la del 2015, amb projectes que volem presentar a les escoles. Projectes de construcció de noves figures, de fer gegantons a partir de capgrossos, d’explicar el conte del Joan i la Marieta, de fer tallers per aprendre a portar figures, i preparar un taller per introduir la música tradicional que és la veu de les figures i també donar-los ànima pensant històries. I entre tots i totes FER TRADICIÓ.

La tradició ens arrela, i per estimar-la cal viure-la des de la infància i cap espai millor que l’escola.

Gràcies a les famílies, a la canalla, als i les mestres i GRÀCIES, així en majúscula a la colla, que ha treballat i molt, cadascú tant com ha pogut. Aquest és un èxit de totes i tots!

Eva Tataret

Comissió d’Escoles