2 juny, 2009
icon

L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de l’Escola Ciutat d’Alba és una entitat sense afany de lucre que es constitueix com a plataforma de participació dels pares i mares en el projecte de la nostra jove escola.

Podeu descarregar-vos el diptic:  icon AMPA

L’AMPA està formada per totes les famílies associades i tenim com a principal objectiu contribuir en tot allò que pugui millorar la qualitat de l’ensenyament que reben els nostres fills i filles. Les nostres tasques inclouen organitzar serveis complementaris, col·laborar amb la resta de comunitat educativa en el funcionament del centre i, en general, vetllar per tal que els nostres fills i filles rebin un ensenyament de qualitat.

Què fem?

• Assessorem les famílies en les seves relacions amb els diferents actors de la comunitat educativa.
  • En aquells aspectes que afecten tot el col·lectiu de famílies, fem de pont entre, per una banda, els pares i mares i, per l’altra banda, la direcció de l’escola o bé l’Administració.
  • Facilitem espais per al debat i la reflexió sobre el funcionament del nostre centre i la seva qualitat educativa.
  • Coordinem i fem seguiment de les activitats complementàries que són responsabilitat de l’AMPA: el servei de menjador i les extra-escolars.
  • Administrem les quotes anuals que satisfan els associats.
  • De comú acord amb la direcció del centre, contribuïm econòmicament en algunes despeses no contemplades al pressupost anual de l’escola.
  • Participem en el Consell Escolar de Centre amb un representant.

Organització de l’AMPA

L’òrgan suprem de govern de l’AMPA és l’assemblea general de socis. Per a facilitar la seva actuació eficaç, l’assemblea delega en la junta directiva les seves funcions, amb plenitud de facultats, entre assemblea i assemblea. La junta directiva regeix i coordina el funcionament de l’associació i organitza el seu treball en el si de comissions. Cada comissió recull informació, fa propostes, dissenya projectes i en controla el desenvolupament. Les propostes de les comissions s’eleven a la junta directiva per a la seva aprovació. Per a la comunicació efectiva dels pares i mares amb la junta directiva, l’AMPA promou l’elecció de delegats de classe. Els delegats fan d’enllaç entre pares, mestres i junta directiva d’AMPA en tots aquells aspectes d’interès comú del grup classe.

Com s’hi pot participar?

La màxima participació de pares i mares al si de l’AMPA és la raó de ser de la nostra associació. Amb l’organització i canalització d’aquesta participació a través de l’AMPA els pares i mares volem impulsar el creixement de la nostra escola. En la nostra participació, podem triar el nivell de compromís que vulguem adquirir, en funció dels nostres interessos i de la nostra disponibilitat: des de proporcionar a l’AMPA les nostres dades de contactes i llistat d’habilitats per a col·laboracions puntuals, fins a presentar-nos com a delegats de classe o integrar-nos dins d’una comissió de treball per a una col·laboració més regular, o bé passar a formar part de la junta directiva per a un grau d’implicació i participació més gran.

Quins serveis oferim?

Oferim els següents serveis:

• Servei de Bon dia. Acollida a partir de les 7:45 fins les 8:45 h
  • Menjador i activitats  de mig dia.
  • Activitats extraescolars

• Quota de material escolar
  • Quota per a les sortides durant el curs, excepte les colònies

Primària

• Quota de material escolar i llibres socialitzats.
  • Quota per a les sortides durant el curs, excepte les colònies.

Les quotes que s’han de pagar juntament amb el núm. de compte les trobareu a l’annex de despeses curs 2009-10.

Com contactar?

• Comunicant-se amb qualsevol membre de la junta o comissions de l’AMPA
  • Aprofitant les assemblees de socis que es convoquen periòdicament
  • A través de la bústia de suggeriments de l’AMPA situada a la consergeria de l’escola