
Acta de l’Assemblea Ordinària de l’AMPA Escola Ciutat d’Alba
Identificació de la sessió:
Núm: 2/2015-2016
Data: 25 novembre de 2015
Horari: de 19:30 a 21:45
Lloc: Gimnàs de l’escola
Hi assisteixen:
Nom Família |
ANSORG GELABERT |
BERTRAN CONDOM |
CALS SUÑER |
CANTOS MONTERO |
CASAS LECULIER |
CATALAN DANIELS |
CLEMENTE LOPEZ |
CURTI KLEIMAN |
DE URIBE RAMOS |
DIEZ VANDEREYCKEN |
ENGLISH |
GINESTÀ PUERTAS |
GOMEZ GONZALEZ |
GONZALEZ GOMEZ PIMPOLLO |
HOYOS PUEYO |
LOU PEREZ |
MARCO USON |
MARINA RONCAL |
MATEO PEREZ |
MIQUEL GÜELL |
NOVO DIAZ |
PALADINI MARTI |
PINA MANZANARES |
PITARCH MORELL |
RAMOS PEREZ/ SIDIBÉ |
ROCA ASTALS |
ROO PETRUS |
SEGUI MIÑAMBRES |
SERRA SALLENT |
TREMACOLDI TEIXIDOR |
Ordre del dia
- Lectura i aprovació de l’acta de l’assemblea anterior Diversos:
- Proposta de butlletí (newsletter)
- Model participatiu en l’organització de les festes de l’AMPA
- Participació a comissions
- Pati
- Aprovació de comptes curs 2014-15
- Presentació i aprovació dels pressupostos curs 2015-16
- Proposta modificació Estatuts
- Precs i preguntes
Desenvolupament de la Sessió
1. Lectura i aprovació de l’acta de l’assemblea anterior
La Judith Güell llegeix l’acta de la sessió del dia 1 d’octubre de 2015 i s’aprova per unanimitat.
2. Diversos
Proposta de butlletí (newsletter)
La Patricia Paladini introdueix la futura comissió de comunicació i comenta que la intenció és millorar la comunicació via web. La comissió se centrarà en ajudar a les diferents comissions, professors i pares a que utilitzin la web com a mitjà de comunicació principal. Tothom està obert a col·laborar. Totes les noticies/actualitzacions que es posin a la web, es poden enviar setmanalment des de la web en forma de Butlletí. Es proposa fer diverses sessions d’educació sobre com afegir contingut a la web de l’escola.
Model de participació en l’organització de les festes
Degut al cansament de la comissió de festes, es presenta el següent model en el que la comissió de festes passa a ser acompanyament i traspàs de informació.
Precs i preguntes:
– Una mare de 3r comenta que aquest any els han barrejat i que els grups encara no s’han cohesionat. Es comenta que pot ser una bona oportunitat per cohesionar el grup. S’acorda que s’avaluarà com ha anat aquest any.
– Es comenta que es podria fer a 2n i 3r per facilitar el traspàs d’informació.
– Es comenta que aquest model podria ajudar a dispersar l’objectiu de la festa.
– Es pregunta per què cal canviar el model de festes. Històricament, quan va néixer l’escola, es va crear un grup de festes, però aleshores era poca gent. A mida que s’ha anat creixent, el model s’ha de canviar per afavorir la participació i per evitar que la comissió es cremi.
– Una mare comenta que es podria gestionar les festes via delegats: es passa una llista/protocol de les diferents tasques que es necessiten i cadascú s’apunta a un ítem. Es comenta que normalment aquesta part és la que millor funciona però que s’ha de potenciar la part més logística. És a dir, hi ha d’haver un grup que s’encarregui d’organitzar la festa i de fer crides a les diferents classes via delegats per que participin.
– Es vota la proposta:
- A favor: 28
- En contra: 2
- Abstencions: 6
Participació a comissions
Es fa una crida a participar a les comissions i es proposa que els delegats passin l’enllaç de la pàgina de la web de l’escola on s’explica la funció de totes les comissions.
Estat de les comissions:
– Biblioteca: falta gent i es reivindica un espai de lectura a l’escola.
- Es demana pressupost per fer maletes viatgeres (6 maletes x 100€). Cada setmana la maleta va a casa de cada família i s’apunta en una llibreta les experiències.
- Es proposa consultar a la biblioteca de Mirasol si hi ha opció de que donin llibres a l’escola per a la maleta viatgera.
- Es proposa convertir l’escola en biblioteca. Es proposa presentar un projecte al respecte.
- Es reclama la figura de l’auxiliar bibliotecària.
– Escampa
- Es proposa fer una sortida per trimestre
Pati
S’està treballant en recopilar informació per poder fer una queixa formal. S’insta a totes les famílies que tingui un informe mèdic que acrediti lesions oculars o mal de cap dels seus fills que ho comuniqui a l’AMPA.
Accions que s’han fet fins a la data:
- S’ha parlat amb l’ajuntament i amb el senyor Baulenas, director del Servei territorials al Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament.
- Recollida d’informes mèdics i signatures.
- Es proposa fer la recollida via web de les signatures per incrementar-ne el número a la plataforma www.change.org
- S’està esperant el retorn de l’informe d’un arquitecte sol·licitat/gestionat per ED.
3. Aprovació de comptes curs 2014-15
Tancament dels comptes curs 2014-15
Es vota i s’aprova el tancament dels comptes del curs 2014-2015 per unanimitat
Pressupost curs 2015-16
Es vota i s’aprova el pressupost del curs 2015-2016 per unanimitat
La Junta de l’AMPA comenta que es vol assignar una partida per ajudar a les famílies que tenen dificultats econòmiques per assumir les colònies i casals. Les ajudes es gestionaran amb la col·laboració de l’equip directiu de l’escola
Es demana a les comissions que passin a la junta de l’AMPA els projectes que tinguin per aquest anys i, en el cas de que sol·licitin pressupost, s’avaluarà i es proposarà per aprovació a la propera assemblea.
Es discuteixen varies propostes per invertir el superàvit de l’AMPA:
– Es comenta que hi ha un estudi de fundació Jaume Bofill sobre usos, espais, activitats i temps de pati escolar que es podria avaluar con a projecte de pati de l’escola: http://www.fbofill.cat/publicacions/els-patis-de-les-escoles-espais-doportunitats-educatives .
– Es proposa que l’AMPA subvencioni un auxiliar bibliotecari.
– Es proposa cobrir monitors per sortides que no es poden fer per què no hi ha prou mestres acompanyats.
Es proposa recollir les diferents propostes sobre com invertir el superàvit de l’AMPA i presentar-les a properes assemblees.
La Junta de l’AMPA explica que el Departament està preparant una proposta de contractació d’empreses de càtering per a la gestió de menjador i de l’espai de migdia que pot representarà Es passarà més informació quan es disposi d’ella.
4. Proposta modificació Estatuts
Es presenten les propostes de modificacions i es voten. següents esmena a l’article 10 segon paràgraf:
– Article 10 segon paràgraf: s’esmena la proposta i es demana afegir un redactat més obert del tipus “es comunicarà als sòcies mitjançant la via més adient” i afegir “com a mínim 1 setmana abans de la data de la reunió”. Es vota l’esmena i s’aprova per unanimitat
– Article 10 quart paràgraf: es vota i s’aprova per unanimitat eliminar la lectura de l’acta de la sessió anterior.
– Article 28: es vota i s’aprova per unanimitat reduir el número de signatures a dos titulars.
Acords
- El curs de 3r s’encarregarà quest curs de la festa de la primavera. La comissió de festes actuarà d’acompanyament i s’encarregarà de crear un protocol per ajudar a organitzar la festa any darrera any.
- Comissions: aquelles comissions que ho desitgin, enviar proposta de projecte i pressupost a la Junta de l’AMPA.
- La comissió de biblioteca presentarà tres projectes:
- maleta viatgera
- convertir l’escola en biblioteca
- la figura d’auxiliar de biblioteca
- Avaluar la proposta de fer la recollida de signatures per la queixa del pati via web.
- La Junta de l’AMPA recollirà propostes per invertir el superàvit de l’AMPA i les portarà a properes assemblees.
- Esmenar els estatus de l’AMPA segons la proposta presentada i els acords recollits i registrar-los.
La presidenta aixeca la sessió, de la qual, com a secretària, estenc aquesta acta.
Secretària Vist i plau Presidenta