Què és
El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Correspon al Departament establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, i també determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  6. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  7. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  8. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  9. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  10. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  11. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  12. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Consell Escolar