31 gener, 2012
La biblioteca de l’escola us recomana… molts llibres!
cigala

Ja fa uns anys que l’escola Ciutat d’Alba va obrir les seves portes. Mica en mica i entre tots l’anem fent més gran. Una part important de l’escola és la seva biblioteca escolar. Engegar-la porta el seu temps, però de ganes no ens en falten! La comissió de mestres i la comissió de l’Ampa ja fa temps que estem treballant per poder-li treure el màxim profit. Poc a poc, les estanteries es van omplint de llibres que els nostres fills i filles poden utilitzar. Ara mateix, ja tenim catalogats més de 150 llibres!!

Però a més de posar en marxa la biblioteca, volem iniciar uns altres projectes que puguin ser útlis especialment als pares i mares de l’escola, com ara la selecció de llibres per llegir.

Des de ben petits cada classe s’identifica amb un nom. Aquest nom es converteix en un tret identificatiu per als nostres fills i filles i serveix com a fil conductor de moltes de les activitats que duen a terme a l’escola. Per poder seguir treballant aquest fil conductor des de casa, la comissió de biblioteca us vol oferir una llista de recursos que podeu utilitzar.

Començarem amb els més petits (de P3), i anirem passant per totes les classes a mida que vagi avançant el curs. La primera selecció, està especialment pensada per la classe de les Formigues.

cigalamargaridaformiga_piga

Larreula, Enric. Les tres formigues. A través de dues formigues que es barallen per un tros de pa, descobrim que és millor dialogar que quedar-se sense menjar.

Krings, Antoon. Formiga Margarida. Forma part de la col·lecció “Bestioles curioses” de l’editorial Blume, on els protagonistes d’aquestes històries són petits animals com les formigues, les abelles, els escarabats…

La Fontaine, Jean de. La cigala i la formiga. Qui no coneix el clàssic conte de La Fontaine? Ara és el moment per compartir-lo amb els nostres fills. A més, també podeu veure aquesta fàbula a través de l’animació feta per Pere Puig i que podeu veure aquí

Antz (DVD). Una pel·lícula plena de formigues i altres animals! Apte per a tota la família.

Teixidor, Emili. La formiga Piga. L’Emili Teixidor també pensa en els menuts, i a través del personatge de la Formiga Piga, explica històries, contes i aventures que fan la delícia dels més petits (i no tant petits)

I per què no acabar aquesta recomanació amb una cançó sobre formigues? La podreu veure a Youtube

Amunt! Llegir ens fa més lliures!