3 juny, 2014
Premi Illuminating Curiosity pels Pins

El vídeo que han realitzat els alumnes de 5è de la classe dels Pins ha guanyat el premi Illuminating Curiosity en categoria “vídeo més ben valorat a les xarxes socials”. A data 30 de maig, el vídeo tenia 1203 visualitzacions i 194 “m’agrada” a YouTube.

A banda de la gran satisfacció per la feina ben feta, el premi consisteix en:

• un diploma
  • un xec de 200€ per a l’escola
  • una visita al plató del programa Quèquicom a TV3
  • entrar en la història dels ICFOnians

Moltes felicitats als Pins, als mestres i pares/mares col.laboradors.

Moltes gràcies a tots aquells i aquelles que heu contribuït en la seva difusió.

La resta de guanyadors en les diferents categories han estat:

Categoria vermella: “Illuminating Curiosity. Mirar llum de les estrelles és mirar llum del passat? PiaNotícies”, de l’Escola Pia d’Olot.

Categoria verda: “Mirant llum del passat” de l’Institut – Escola Les Vinyes.

Categoria blava: “Per què els mosquits van a la llum?” de Manuel de Salvador, Ignasi Aballí i Maria Bea.

Categoria “millor actor/actriu – millor comunicador/comunicadora”: “Per què fan llum els llampecs?” de l’Escola Pia d’Olot.

El jurat estava constituït per:

• Jaume Vilalta: periodista, director i presentador del programa de divulgació científica de TVC “Quèquicom”. Professor de reporterisme a la Universitat Pompeu Fabra.
  • Mireia Vilapuig: estudiant de secundària i actriu. Convidada del concurs amb la pregunta “És veritat que mirar llum de les estrelles és mirar llum del passat?”.
  • Jordi Domènech: professor de secundària de ciències a l’Institut de Vilanova, de Vilanova del Vallès i membre de l’“Educators Advisory Team” de l’ICFO.
  • Enrique Sánchez: físic i investigador de l’ICFO. Membre de l’associació d’estudiants d’ICFO, ICONS.
  • Helena Izquierdo: estudiant de 4t d’ESO al centre Maristes de Valldemia de Mataró. Guanyadora del concurs de divulgació científica “La llum a les ones” de l’edició 2013.
  • Míriam Martí: membre de l’equip de divulgació científica de l’ICFO, especialitzada en comunicació científica en l’àmbit audiovisual i professora d’interpretació.