4 maig, 2008
Anglès a Educació infantil
  • Síntesi del projecte
La nostra intenció és introduir la llengua anglesa al segon curs d’educació infantil a fi de donar respostes a les realitats socials de les famílies de la nostra escola. L’objectiu és que els infants es familiaritzin amb els missatges i els sons de la nova llengua i que en acabar el projecte siguin capaços de comprendre missatges senzills en contextos significatius i tenir una actitud positiva davant l’aprenentatge de la noca llengua.
L’anglès s’introduirà en situacions familiars per als infants: espais de joc i de conversa, se’n farà una avaluació continuada i es vetllarà per la coordinació del projecte amb l’aprenentatge curricular d’aquesta llengua al cicle inicial.
  • Descripció del projecte
La motivació per engegar aquest projecte ha estat la composició lingüística diversa de la nostra escola, l’alta demanda d’activitats extraescolar de llengua anglesa i trobar-nos en un entorn educatiu a la nostra ciutat en què totes les escoles públiques ofereixen aprenentatge de la llengua estrangera a educació infantil.
com a centre de nova creació no tenim experiències prèvies en aquest camp, tot i que sí que tenim experiències personals en l’ambit de les llengües, conccretament l’anglesa, en altres escoles on s’ha implantat aquest programa d’innovació.
Ens trobem en un barri de nova creació i suposem que a mitjà termini la majoria de les famílies provindrà del mateix barri, però a dia d’avui aglutina famílies de tot el municipi, amb una composició diversa pel que fa a la llengua i origen. A més a més un percentatge elevat de famílies tenen la llengua anglesa com a tercera llengua, ja que les seves situacions laborals així ho demanen.
  • Objectius
Pretenem assolir els objectius següents:
  1. comprensió de missatges orals senzills en contextos significatius.
  2. Familiaritzar-se a nivell auditiu, amb els sons fonètics d’una altra llengua.
  3. Iniciar-se en la producció d’alguns sons fonètics específics de la nova llengua.
  4. Sentir interès per una altra llengua de comunicació diferent de la nostra.
  5. Tenir una actitud positiva danvat de l’aprenentatge de la llengua.
  • Metodologia
  1. Potenciar diverses agrupacions aprofitant les estones de racons de joc, on els alumnes de diferents edats comparteixin l’activitat i l’espai. Aquests racons són contextos significatius que permetran als nens familiaritzar-se amb la fonètica i pronúncia d’aquesta nova llengua.
  2. Utilitzar situacions habituals d’aula, ja conegudes pels alumnes: rutines d’entrada i de sortida, l’estones dl berenar, etc. Així, el context en que es dóna la comunicació permet comprendre i utilitzar aquestes fórmules comunicatives en la nova llengua: salutació, comiat, etc.
  3. El mestre referent, pel fet de ser-ho, utilitzarà majoritàriament aquesta llengua en qualsevol situació, amb el suport del llenguatge corporal (gest, expressió, moviments, etc.) per tal d’establir vincles emocionals i de proximitat amb els alumnes.

juny 2019
« maig