Setmana de la ciència
La Setmana de la Ciència, organitzada per pares i mares científics i artistes en col·laboració amb l'equip de mestres, converteix els nens de l'escola en els protagonistes d'activitats que els fan descobrir els procediments del mètode científic i comparar-los amb els processos artístics.

La setmana de la ciència té com objectiu apropar el mètode científic als alumnes de la mà dels pares i mares que tenen com a professió la investigació. Al llarg de tot un dia els nens i nenes són els protagonistes d’una sèrie d’investigacions científiques guiats per pares i mares voluntaris, totes elles amb un eix comú, com per exemple un sentit. La setmana prèvia els mestres treballen el tema de manera que es desperta la curiositat en els alumnes i aquests adquireixen els primers coneixements del tema sobre el que giraran les experiències.

El dia de la ciència s’organitza al voltant d’una sèrie de tallers en el que els alumnes realitzen experiments, preferiblement quantificant els resultats. Posteriorment aquests resultats es posen en comú i finalment s’extreuen conclusions, sempre basades en els tallers que han realitzat. D’aquesta manera volem mostrar als alumnes l’esperit crític que caracteritza la ciència: només es poden fer afirmacions basades en fets, en aquest cas experiments.

L’experiència ha suposat un gran èxit, fins a tal punt que el projecte que portem a terme a la nostra escola ha estat guardonat al certamen Ciencia en Acción 2016 a Algeciras. Des del 2017 les nostres setmanes de la ciència han ampliat horitzons. Ara fem també un taller de Ciències Socials, per les que encara és més crític realitzar afirmacions badades en fets i no en prejudicis. Però el coneixement científic no és l’única manera d’entendre la realitat: l’art es salta la raó per arribar més ràpidament i directament a nosaltres… i també tenim ara un taller artístic vinculat al tema de la setmana de la ciència.

Aquí sota adjuntem les fitxes detallades amb els guions per a la realització dels tallers i us animem a què els proveu a casa o en altres escoles!

(versión en castellano aquí)

VISTA Trajectoria de la llum i convergencia
VISTA Disseccio ull de vedella
VISTA Percepcio visual
VISTA - ART taller sobre la mirada
GUST Conservacio sal
GUST Anatomia llengua
GUST Percepcio gust
OIDA Generacio ones
OIDA Funcionament oida
OIDA Percepcio auditiva
MOV temps reacció
MOV - SOCIALS enquesta famílies
MOV - ART Quina Moguda en el teu cos!