29 juliol, 2013
Què és el Consell Escolar

El consell escolar

El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el

govern del centre. Correspon al Departament establir mesures perquè aquesta

participació sigui efectiva, i també determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

a) Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.

b) Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.

c) Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords

de col·laboració del centre amb entitats o institucions.

d) Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.

e) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.

f) Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.

g) Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del

director o directora.

h) Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als

alumnes.

i) Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.

j) Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

k) Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.

l) Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.