14 gener, 2013
Relació de Tallers 2n trimestre curs 2012/13

L’activitat dels tallers de migdia és una activitat planificada que ajuda a l’alumne/a  a organitzar el seu temps de lleure i  facilita l’adquisició d’actituds, hàbits i destreses des d’una vessant lúdica, plural  i divertida.

Els tallers de migdia els duen a terme els alumnes de cicle inicial i cicle mitjà de primària de l’escola. Cada 15 dies els infants escullen a quin taller volen anar de tal manera que al final del trimestre tots els alumnes  hauran  gaudit del conjunt de  tallers proposats.

Els grups de treball que es configuren són heterogenis en edat ja que els alumnes es barregen entre les diferents classes del cicle (primer i segon per una banda, i tercer i quart per l’altra).

Descripció dels tallers

• Taller de ball de bastons (nou taller 2n trimestre): a través d’aquest ball tradicional els alumnes dansen i s’entrecreuen entre sí al ritme de la música mentre donen cops amb un o dos bastons. La compenetració i la concòrdia que sorgeix entre els infants s’amaneix amb les melodies populars que acompanyen aquestes danses. A través d’aquest taller l’alumne/a s’adona de com n’és d’important treballar en equip per a gaudir d’un dels balls més típics de casa nostra.
  • Taller de jocs en anglès:  l’anglès aflora a través de diferents dinàmiques i jocs motivadors pels alumnes. Es promouen situacions comunicatives que pretenen engrescar als infants per tal que es comuniquin en anglès. La vessant oral de la llengua pren una especial rellevància en aquest taller.
  • Taller d’expressió musical: aquest taller promou la creació d’un espai de gaudi  on els infants  aprenen a relacionar-se amb, i,  a través de la música. En aquest context  els alumnes  eduquen i estimulen el seu gust musical a través de les audicions i del contacte amb instruments.
  • Taller de plàstica: el taller de plàstica és un espai per expressar-se i comunicar-se a través del llenguatge plàstic. Els alumnes gaudeixen amb la manipulació de diferents materials amb finalitats artístiques , funcionals i decoratives. També desenvolupen el gust per les coses ben fetes.
  • Taller d’iniciació al futbol: el joc és el mitjà que s’utilitza per a ensenyar  el futbol als alumnes, amb situacions adaptades a la realitat del nen/a i a la del propi esport. En aquest taller de joc esportiu es presenta el futbol  com un esport d’equip. Com un mitjà per a motivar als infants en el treball de valors i no com a una activitat que s’amida  pels resultats obtinguts en el terreny de joc.
  • Taller de multiesport:   a partir dels jocs més tradicionals els alumnes gaudeixen  a través del moviment i l’activitat física. Amb aquest taller es guia als infants  en la descoberta  de nous  esports i es fomenta  el gust  per a l’activitat lúdico-esportiva a través d’un repertori variat de dinàmiques i jocs esportius.

Els tallers del migdia es conceben com a petits escenaris de distensió i aprenentatge  que ajuden als infants  a estimular les seves inquietuds i interessos a la vegada que complementen els coneixements adquirits al llarg de la jornada.

De cara al segon trimestre es preveuen els següents canvis:

• Nova proposta de taller: taller de ball de bastons
  • Taller que es deixaria de donar: taller de cant coral.

El taller de ball de bastons el  dirigirà  el Martí Nicolau que es preveu que deixi de donar el dinar als grups de 3r-A (Volcans)  i de 2n-B (Romans).

Per tal de suplir aquesta bacant en el menjador  l’Anna Figueras (antiga monitora del taller  cant coral)  donarà el dinar als grups de 3r-A i de 2n-B.

Variacions en l’entrega de grups

En sintonia amb tots aquests canvis també es preveu que Roger Deulofeu  faci entrega del grup de 2n-B (Romans) al seu tutor/a al pati a les 15:00 hores, i que Martí Nicolau, monitor que fins ara estava entregant aquest grup, passi a entregar al grup de 3r-A (Volcans).

setembre 2020
« jul.