24 març, 2013
Visita a l’espai de migdia

El divendres 22 de febrer la comissió de menjador va visitar l’espai de migdia. Segons ens varen explicar molt amablement la Belen i la Mireia, responsables d’aquest espai, les estones de migdia s’organitzen en tres torns de 55 minuts cadascun, a banda de l’activitat pròpia de menjador, hi ha l’estona de tallers i també l’estona de joc lliure. Vam donçs començar visitant els diferents tallers que durant aquest trimestre s’estan portant a terme:

Plàstica: En aquest taller els nens estan preparant la decoració de primavera per el menjador: unes tulipes gegants decorades amb taps d’envassos diversos i material de reciclatge. També estan fent unes figures d’escacs gegants que faran servir per jugar al pati quan els pintin el taulell d’escacs al terra.

Bastons: Els nens estan aprenent a ballar una dansa de bastons molt ben coordinats. Ens van mostrar com la practiquen.

Jocs d’anglès: Aquest taller moltes vegades s’organitza fora de l’aula amb jocs dinàmics, però aquest dia, com amenaçava pluja, estaven dins de l’aula jugant a un joc de paraules directament a la pissarra.

Expressió musical: Cantant, tocant un instrument, actuant, ballant… els nens aprenen que vol dir “expressió musical”, gaudeixen de la música i parlen dels sentiments i emocions que els transmet aquest llenguatge.

Multiesport: Aquest trimestre els nens estan aprenent basquet i els vam trobar encistellant al pati de l’escola.

Iniciació al futbol: També s’organitza fora al pati o dins del gimnàs. A través de la practica d’uns exercisis que proposa el monitor i de jocs en equip, els nens van assolint les regles i les diverses tècniques futbolístiques.

Us hem de mencionar que els tallers duren 8 sessions, o sigui dues setmanes i que els dimecres els nens/es de 1r van a piscina i aquest dia fan jocs dirigits per a tothom. A l´ultima sessió cadascú tria el proper taller que vol fer, sempre supervisat per les monitores que procuren que els grups siguin equilibrats. Tothom passa per tots els tallers durant el trimestre.

Val a dir que si l’objectiu que persegueixen aquest tallers és el desenvolupament d’activitats lúdiques que permetin als nens i nenes gaudir d’un espai distès a banda de les activitats escolars, vam constatar que aixó és així i que a més reforça molt positivament la convivència entre ells. Vam observar també que les activitats s’adapten a l’edat dels nens i nenes i les seves capacitats en els dos torns ( de 1r-2n i de 3r-4r).

A continuació i després del canvi de torn, els nens i nenes de 3r i 4t que havien estat fent els tallers anaven a dinar i els de 1r-2n  dinats havien d’anar cap els tallers. La comissió va anar a visitar el menjador.

Al menjador, vam veure el nostre cuiner, d’àmplia experiència a restaurants de la zona, segons ens va dir ell mateix. Aquell dia tocava tallarins a la carbonara, pit de pollastre a la planxa amb amanida d’enciam i pastanaga, i de postre poma. Mentres gaudiem de l’àpat observàvem com els nens de 3r i 4t menjaven i en acabar recollien, es rentaven les dents i esperaven a sortir ordenadament en fila cap al pati a gaudir de la seva estons de joc dirigit.

No ens oblidem d’infantil! Mentrestant, els més petits de tots, P3, ja es trobava dormint i P4 i P5 després de dinar, recollir i descansar sense llum i amb música relaxant, es disposava a gaudir d’una estona de joc dirigit i joc lliure. Aqui us passem la llista de jocs que els proposen:

– Trobar els bastons de colors

– El joc de la corrent

– El Goril.la i la gàbia

– Tris-tras

– Pica paret d’animals

– Jocs de mímica

– L’empassapeixos

– Circuit al pati

– L’arc de Sant Martí

– Futbol xinès

– Simon toca

– La sabata

– Busca algú que…

– El regal

– Pica paret música

– L’amanida de fruites

– El joc de mares i cries

– El joc del mocador amb variacions

– El pondàs

– Les olles

– Agrupacions d’animals

– Ballen engantxats

– Joc musical de les cadires amb cèrcols

– El canari, el cangur i el camell

Cada trimestre s’incorporen jocs ja coneguts pels alumnes/as pel fet de resultar engrescadors i perquè agraden molt al conjunt de grups. Tanmateis, també s’incorporen jocs nous amb l’objectiu de donar a conèixer més possibilitats de joc.

Per finalitzar, ha estat una visita tranquil.la on hem constatat que els nens estan ben cuidats i estan exposats a activitats complementàries propiament d’escola. Aqui us deixem unes quantes fotos que varem fer durant la visita…. Amunt!!!

setembre 2020
« jul.